joi, 7 ianuarie 2010

Santajezi deci existi

Observ in ultimul timp ca institutiile statului se ocupa cu inventarea de noi metode de santaj asupra mediului de afaceri.

Acum un an o cunostinta m-a rugat sa-l ajut.Omul era, si este, termopanist.Client vechi al unei banci austriece s-a trezit pus in fata unor abuzuri.I s-au marit dobanzile, i s-au marit sumele de ranbursat si i s-au blocat ipoteci de cca 450.000 de euro pentru o linie de credit de doar 150.000 de euro.
Am incercat sa-l ajut.Am negociat cu banca, le-am demonstrat ca procedeaza abuziv.
Mi-au ras in nas si mi-au zis :-daca nu vreti sa acceptati noile conditii atunci nu platiti ratele, noi o sa va bagam in CRB (centrala riscurilor bancare) si cu asta s-a terminat viata voastra de sclavi ai creditarii.
Veti devenia paria creditarii.
Rezultatul: am inghitit in sec, clientul munceste enorm sa plateasca ratele si banca e fericita ca incaseaza banii repede si cu rentabilitate crescuta, asa de criza.

Cu 3 saptamani in urma am patit si noi acelasi lucru.
Aveam niste sume de plata catre o societate de leasing pe care nu le consideram legale si pe care nu le-am platit.
Societatea de leasing a stat linistita pentru ca BNR a emis o noua reglentare, nr.8/2009, conform careia orice suma neplatita se raporteaza la ei.Cu aceasta ocazie am fost santajati sa platim suma de bani, pe care nici macar nu o inregistrasem in contabilitate, sub acuzatia de santaj : -nu platiti va trimitem in centrala riscurilor bancare si veti intra in incident bancar.
Toata chestia asta antreneaza dupa ea o multime de alte rate care deveneau, instantaneu, exigibile.
Pentru ca deveneam, deja stiti, paria creditarii.

Daca ma sfatuiti sa ma adresez justitiei insemna ca cititi blogul meu din Germania.
:)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu