marți, 13 aprilie 2010

Moartea unui Presedinte

Polonia.
Varsovia.
O zi care se vroia linistita, dedicata in intregime explorarii capitalei poloneze.
La ora 9 deschid televizorul si vad stirea, un avion in care se afla presedintele polonez Lech Kaczynski s-a prabusit. Citesc de 20 de ori si tot nu cred.
Cobor la micul dejun. Aici pare ca nu s-a intamplat nimic, e liniste.
Ma gandesc in timp ce urc in lift ca poate a fost un accident usor, ca poate presedintele e nevatamat.
N-a fost asa. Stirea ca presedintele a murit ne face pe mine si prietenii mei sa inghetam.
Coboram in strada, luam masina si ne incepem periplul.
Pe la geamuri vedem zeci de steaguri poloneze cu doliul prins de ele.
E o imagine care te face sa plangi.
Dupa o ora de plimbare vedem steagul Poloniei peste tot.
Unii l-au pus pe masini, altii in balconul casei.
Pe cladirile oficiale steagurile sunt coborate la jumatate, mi se spune ca asta se numeste coborare in 'berna'.
Ajungem in centrul istoric.
In fata catedralelor multe mirese si multi miri.
E o zi in care s-au facut multe nunti.E coada la intrarea in biserici.
Ajungem in fata palatului prezidential.
Mii de candele aprinse palpaie.Mii de oameni aduc flori.
Totul in liniste.Civilizat.
Cu capul plecat.
A murit presedintele.
Facem poze si plecam. Desi nu e presendintele nostru traim tristetea oamenilor obisnuiti. E o atmosfera incredibil de grea.
Steagurile sunt din ce in ce mai multe.
Ne intrebam cum de au atat de multe steaguri in case.
Un prieten imi spune ca probabil le au de la moartea Papei Paul Ioan al II-lea.
Toate institutiile de stat s-au inchis.
Se anunta pentru a doua zi inchiderea mall-urilor, al supermatketurilor, al tuturor institutiilor de stat.
A doua zi am plecat si , da, totul era inchis.
Le-am respectat si inteles doliul.
Am lasat in urma Polonia inecata in lacrimi si stropi de ploaie.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu