vineri, 4 iunie 2010

Duhovnicul de la miezul noptii

Daca ar fi trebuit sa aleg intre 100 de titluri ale unei emisiuni pentru canalul religios "Trinitas TV" probabil ca "Duhovnicul de la miezul noptii" ar fi fost pe ultimul loc.
Cred ca parintele moderator e un mare admirator al mult mai celebrului "Midnight Caller". M-am simtit putin ciudat in cele cateva minute in care am urmarit cateva conversatii cu telespectatorii. Se abordau teme grele, de genul "decodarea genomului uman", "liberul arbitru" etc.
Mereu am criticat biserica ortodoxa pentru lipsa de flexibilitate si pentru lipsa deschiderii spre nou, spre realitate. "Duhovnicul de la miezul noptii" pare a fi un pas in fata, e altceva. Nu imi place ideea emisiunii , nu imi place nici titlul dar apreciez ca se incearca o iesire din sablonul compact, sterp si static al teologiei traditionaliste.
La Trinitas Tv ma mai uit din cand in cand, cateva minute, pentru ca sper sa-l revad pe parintele preot caruia i-am dat 800 ron la o nunta. Fara chitanta, in liniste si pace. L-am apucat intr-o zi, intamplator pe acest canal si mi-a sclipit luminita. In calitatea mea de nas am fost 'executat' de toti banii, in plus s-a mai facut si o donatie in obiecte catre biserica de catre mireasa. Imi place mult sa-l vad pe parintele profesor vorbind despre: pacate, iertare, iubire, intelegere, Dumnezeu, diavol, misticism. Mai ales cand imi amintesc cum eram intrebat in strana, duios , 'cati bani aveti acolo ?' si apoi mi-au mai cerut ceva si pentru cor.Combinatia standard in astfel de cazuri.
Sa nu furi.
Da, parinte profesor, da, sa nu furi. Sa ceri, asa de la obraz, in strana bisericii, fara jena !
Si evaziunea fiscala e considerata a fi pacat.
Oare ce parere o avea duhovnicul de la miezul noptii despre spaga din sistem, de evaziunea fiscala crasa pe care o tolereaza biserica ?

5 comentarii:

  1. În vremea din urmă, sm scris în gazeta mea, vreme de patru ani, despre şmecheriile, abuzurile, faptele necreştineşti şi furăciunile inimaginabile ale protopopului de Urziceni. Din timp în timp, între vizitele la redacţie şi ameninţările cu instanţele de judecată, sfinţia sa îşi găsea timp şi pentru a porcăi de la amvon "ziariştii antichrişti", ori pentru a mânui dibaci oarece afurisenii aflate în dotare. L-am prins într-o zi pe onorabil pe trotuar şi l-am sfătuit: "Părinte, lasă pedeapsa divină în seama celui abilitat, iar matale fereşte-te, mai bine, să nu te dea într-o zi enoriaşii în curul gol afară din Catedrală"... Câteva luni mai târziu, omul, viţel tânăr şi voinic, 40 de ani şi peste 120 de kile, dădea în primire la volanul propriului bolid, după ce tocmai se retrăgea de la viluţa proaspăt ridicată la Breaza...
    Morala? Nu ştiu dacă există vreuna cu adevărat... "Bărbosul", iată, veghează pe bune, nu lasă nimic nepedepsit, iar asta e certitudinea care mă înspăimântă şi pe mine, biet pământean, cel mai mult...
    Cât despre popa - profesorul ce ţi-a întors buzunarele pe dos... tu iartă-l!.. În mod sigur Dumnezeu n-o să-l uite...

    RăspundețiȘtergere
  2. E amuzanta postura in care preotul ameninta cu 'afurisenii' cu slujbe la ceas de noapte, cu tot felul de rugaciuni amenintatoare. E o practica veche, expusa generatii la rand in mediul rural unde satenii erau efectiv terorizati de aceste amenintari. In era internetului de mare viteza e tare greu sa mai detii controlul prostimii prin astfel de viclesuguri.
    Mai nou li s-a interzis preotilor sa faca slujbe de cununie in aer liber. Motivatia ar fi ca Dumnezeu e in biserica.
    Ceva mai prostesc n-am auzit in viata mea.

    RăspundețiȘtergere
  3. E şi o prelungire a rivalităţii ascunse dintre IPS Daniel şi Teodosie Tomitanul (fost Snagoveanu) a.k.a Şpagoveanul... Ăsta din urmă, după cum cred că îţi aminteşti, la vremea la care Teoctist încă o vrăjea cu asistentele pe patul de spital, îi cam furase prim planul la succesiune lui Daniel tocmai prin celebrele lui ritualuri liturgice la malul mării. Cum s-a ajezat în scaunul de Prea Sfinţit, Daniel a zis "zacrît", i-a aranjat de un flagrant "prietenului" Şpagoveanu şi l-a lăsat şi fără libertatea organizării ceremonialurilor de litoral. Acum, normal, nu cred că Daniel s-ar teme de orice popă de ţară care ar predica în ograda bisericii, însă, deh, în oala acoperită nu dau gângăniile, plus că nu ştii niciodată de unde poate să apară un nou profet de la Maglavit, de data asta chiar îmbrăcat în straie bisericeşti...

    RăspundețiȘtergere
  4. Mai nou am aflat ca PS Daniel se plimba intr-un VW Phantom.Limuzina de lux.Pe saracia asta ar putea sa-si schimbe obiceiurile luxuriante si sa incerce macar un Duster.
    Ce ipocriti, ce prefacuti, ce sleahta de nemernici.Argintii bata-i vina.
    "cum nu vii tu Tepes doamne/Ca punand mana pe i/sa-i imparti in doua cete/in smintiti si in misei"
    Eu as pune versurile astea pe frontispiciu, la Casa Poporului.

    RăspundețiȘtergere