sâmbătă, 23 ianuarie 2010

Dreptatea absoluta a filmului

Am vazu un film care m-a impresionat.
Dar nu despre film in sine vreau sa vorbesc ci despre partea de final a lui.
Sigur vi s-a intamplat ca dupa un fim mai special sa ramenti fixati in fotoliu.
In timp ce pe fundal se roteste distributia fimului, actori regizori, masinisti etc ...sa ramaneti pe ganduri, meditand.
Interesant e ca regizorii filmelor au grija sa introduca in finalul fimului numelor tuturor celor implicati, intr-un fel sau altul, la filmarea peliculei.
Vezi acolo: actori, masinisti, directori de platou, regizori secundari, make up, soferi si muuulti altii. Cate odata sunt sute de nume.
Mi se pare o chestie de dreptate sociala.
Cum ar fi daca in compania in care lucrezi la finalul unui proiect s-ar afisa numele tuturor celor care au participat, fie si cu foarte putin , la acel proiect.
Pare usor utopic dar pana la urma si soferul firmei care a dus un plic la destinatie are meritul lui.
Si atunci de ce doar managerul si cei cativa de langa el sa apara in primul rand.
Secretara care trimite faxuri de ce sa nu fie in distrubutia finala ?
Dar contabilul care a inregistrat corect documentele de intrare si a calculat la fel de corect nivelul profitului sa lipsesca ?
Si tehnicianul de service care repara tot ce se strica in companie de ce sa fie exclus din distributia finala.
Daca tot acest proiect ar fi un film atunci, dintr-o data, acesti oameneni ar fi pretuiti.
Putin, dar ar fi.
Vreau ca dreptatea absoluta instituita de regizorii de film sa fie instituita si in viata reala.
Multumim lui Corne Ene, electricianul firmei, care ne-a reparat prizele in cadrul proiectului de luna asta.
In scris.

3 comentarii:

  1. Eu cred că acea "dreptate absolută" instituită de regizorul de film este doar o iluzie. Da, zic, s-ar putea discuta despre o recunoaştere a contribuţiilor fiecărui participant, însă pe criterii strict relative, poate chiar arbitrare. De ce, de exemplu, piesele ce formează coloană sonoră sunt aşezate mereu la coadă, deşi, de multe ori, muzica e tocmai sufletul unui film de calitate? Sau, de ce specialiştii în efecte speciale ţin mereu ultima parte a unui generic deşi unele filme trăiesc doar prin trucajele ce transformă ficţiunea în realitate de moment?
    Altfel, Ene, tipul cu electrica, ar trebui pe bună dreptate menţionat în pagina de gardă a proiectului. Dar nu jos, la nivel de doză, ci sus, la nivel de tablou de control. Pentru că, dacă stai să te gândeşti, orice proiect începe să se materializeze abia după ce bagi ştecherul în priză...

    RăspundețiȘtergere
  2. Ar fi un inceput sa-i mentionam pe cei care au participat la un anumit proiect.
    Importanta si locul fiecaruia ar putea fi a doua etapa.
    Lucram intr-o mulinationala,acum vreo 3 ani, si am reusit o performanta bunicica la nivel de grup pe Europa.Imediat cum s-a publicat performanta, managerul meu si-a insusit-o prin trimiterea de informari cum ca el a luptat si a reusit aceasta performanta.
    Despre mine, care lucrasem la ceasta chestie 99% de unul singur, nimic.
    Citind raspunsul tau mi-a aparut in minte o scena din documenraul "Thetgeist" in care unul dintre realizatori invoca schimbarea sistemului, din sistem monetar in sistem de alocare de resurse.
    O utopie cu un gam de adevar.

    RăspundețiȘtergere
  3. Hm, mi-ai dat o temă de gândire... În plus, îmi face o plăcere deosebită să te anunţ că… tocmai ţi-a fost decernat un premiu. Pentru a afla despre ce este vorba intră pe http://baricada.wordpress.com/2010/01/27/arbeit-macht-ss-scriitor-superior/

    RăspundețiȘtergere